K výskytu klínatky obecné v Horce nad Moravou

26.11.2011 08:57

V tomhle krátkém příspěvku bych se chtěl vrátit k výskytu pro mě asi nejzajímavějšího druhu, který lze na lokalitě Horka-hřbitov vidět a tím je klínatka obecná (Gomphus vulgatissimus). Tento druh jsem letos v Horce viděl poprvé 4. června, kdy se mi podařilo pozorovat 1 samici a další 2 čerstvě vylíhlé a o týden později (11.6.) jsem odfotil i samce. 

Biotop klínatky obecné na lokalitě Horka-hřbitov. Klínatky jsem pozoroval v okolí stromů a keřů na protějším břehu.

Výskyt klínatky obecné v Horce nad Moravou mě musím říci poměrně překvapil, protože klínatka většinou preferuje tekoucí vody, zatímco Horka-hřbitov jsou poměrně malé stojaté louže. Do konce léta jsem ji pak už bohužel neviděl, i když jsem lokalitu navštívil ještě několikrát. Uvidíme tedy zase příští rok.

Diskusní téma: K výskytu klínatky obecné v Horce nad Moravou

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek