Záhadná Lesklice

10.12.2011 10:24

Při procházení svých poznámek a zápisků z letošního léta jsem si připomněl jednu, řekněme „záhadu“, na kterou jsem narazil na „své“ domovské lokalitě Horka-hřbitov. Psalo se 2. září, sezóna vážek se pomalu chýlila ke konci a já se marně snažil ulovit ještě nějaký alespoň trošičku slušnější záběr. Bylo parné odpoledne, kolem 4. hodiny. To co ještě zbylo celkem lítalo, ale i tak to na pořízení nějaké slušnější fotky bylo stále málo. Co ostatně čekat v tuto dobu od lokality, kde pomalu každou vážku znáte křestním jménem. Ale jak všichni podobně postižení jako já ví, ono to vždycky není jen o těch vážkách. Člověk někdy jen tak sedí, pozoruje přírodu kolem sebe, přijde na jiné myšlenky – prostě vyčistí si hlavu. Zvedl jsem se, že už to zabalím. Najednou jsem zpozorněl. Asi 10 metrů ode mě seděla v rákosí vážka, která na první pohled nepřipomínala nic, co bych tuto sezónu v Horce viděl. Na ten druhý jsem ihned identifikoval, že to bude vážka rodu Somatochlora. Druh S. metallica, který jsem již měl možnost v Horce vidět mi ovšem nepřipomínal. Pravdou ovšem je, že mé určovací schopnosti zatím nejsou nikterak závratné, takže jsem se rozhodl, pokusit se pořídit pár záběrů a podrobněji si ji prohlédnout v klidu doma. Bohužel místo, které si tato vážka vybrala nebylo k focení přívětivé, a tak se mi podařilo vyfotit pouze 3 fotografie, ale ani jedna není asi úplně vhodná pro přesné určení. Sám jsem výběr zredukoval pouze na 2 možnosti – S. metallica nebo S. arctica. Nakonec jsem i po poradě s lidmi, kteří jsou v určování zběhlejší než já, zůstal u toho, že se přeci jen jedná o druh S. metallica. Určité pochybnosti ale ve mně stále zůstávají. No nic, uvidíme zase v létě. 

 

 

Diskusní téma: Záhadná Lesklice

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek